En medelbloggare i Paris


Läste i tidningen att den svenska medelbloggaren är en 26-årig kvinna med högskoleutbildning. Det skulle ju kunna vara jag. Det är inte heller helt omöjligt att den svenska, kvinnliga, 26-åriga bloggaren bloggar om kläder och shopping.

Det som gör mig till ett undantag är väl mitt numera sporadiska bloggande.

Men jag skyller på jobbet. Har varit mycket att göra ett tag. Fast, jobbet innebär också en massa trevliga saker. Nu har det tagit mig till Paris, där det just nu pågår en mässa.

Sitter på hotellet nu och ska jobba lite, men ett kort blogginlägg tyckte jag att jag kunde hinna med. Har nyss kommit hem från en middag på Ladurée, ett himmelrike för oss som gillar frasiga tapeter, möbler med medaljongmönstrat tyg, kristallkronor och rysch-pysch.

Sitter just nu i klänningen som jag ska ha på morgondagens middag, funderar på om jag ska sy om den en aning, men jag tror den får duga som den är.

image133
Svart klänning i glansigt tyg, H&M, 2007. Den här är ett riktigt reafynd... 74,50... Ibland bara älskar jag H&M!

Lunchen intogs först 17.30, på Pizza Pino vid Place de la République. Har ätit där en gång förut. Dålig service då, dålig service nu. Dessutom fick jag, vegetarian sedan 11 år tillbaka, skinka på min pizza. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0