Cykelfasa


Jag har börjat cykla till jobbet. Det är fantastiskt.

Det är gratis. Det går fort. Jag behöver inte anpassa mig efter busstiderna. Jag får frisk luft och en gnutta motion.

Men... ibland blåser det. Då kommer jag till jobbet med håret på ända och tårar i ögonen. Ibland regnar det. Då kommer jag till jobbet som en blöt katt, med mascaran rinnande utmed kinderna, håret slickat mot huvudsvålen, blöta kläder och ett uruselt humör.

Andra dagar har jag på mig en kort kjol. En kort kjol blir om möjligt ännu kortare när man sätter sig på en cykel. Det samma gäller tajta kjolar. De blir också korta. En fladdrig skjortklänning med ett generöst sprund på framsidan kan blåsa upp i höfthöjd. Inte för att jag direkt har något att dölja, men jag kanske inte vill visa mina underkläder för samtliga fotgängare, cyklister, mopedister, bussåkare och bilförare i morgonrusningen.

En del har på sig särskilda kläder när de cyklar och byter om på jobbet. En del snor ihop ena byxbenet med en gummisnodd.

Det skulle jag aldrig göra.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det där med kjolen känner sig jag igen! En kort kjol blir megakort på cykeln! Det där med en snodd på byxbenet är superbra! Det måste du prova nästan gång (men det gäller ju bara om du har en cykel där kedjan inte är dold). /Emma

2007-05-02 @ 20:30:38
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0