Epilatorpremiär


Så var det gjort. Var tillräckligt uttråkad i dag för att plocka fram epilatorn och tortera mig själv.

Jag började med benen. Första kontakten var plågsam. Nästa i princip outhärdlig. Men jag var fast besluten att klara av det, och efter ett tag blev jag liksom bedövad av smärtan. Smalbenen och knäna var värst. Nu, en och en halv timme senare, är jag fortfarande lite rödprickig, men jag hoppas det ska lägga sig snart. Resultatet i övrigt blev bra, men den verkar ha haft lite svårt att komma åt de kortaste stråna, för benen är inte så där superlena som de kan bli med en rakhyvel.

Sen fick jag för mig att pröva epilatorn under armarna också. Det var dumt. Det gjorde helt ärligt för j*vla ont. Men även där var jag fast besluten att klara av det. Rekommenderar att följa bruksanvisningen och använda det snabbare läget under armarna. Rekommenderar också att böja armen ordentligt bakåt så att huden blir så slät som möjligt  och att börja dra epilatorn en bit ifrån själva armhålan. Lägger man den direkt emot känns det som att den ska tugga i sig allt med hull och hår. Har inte vågat använda deo än, det gör fortfarande lite ont...

Nu är det bara att avvakta och se när håret börjar växa ut igen. Behöver man inte göra detta allt för ofta kan det vara värt det. Trots smärtan.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vågar INTE prova efter din rapport! /Emma

2007-05-18 @ 14:46:00
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0