Nyshoppat


La in lite av det nyshoppade i går, här kommer resten:

image68
Prickigt linne, ljusgrön botten med mörkgröna prickar, BIK BOK, 129:-
Svarta stuprörsjeans, Yeans Please, Cubus, 499:-
Vaniljvit kofta med söta knappar, Cubus, 249:-

Hade på mig det här i går kväll, och lyckades såklart spilla rödvin på den vita koftan. Tabort räddade koftan och min kväll!


image69
Svart blus med puffärm och klädda knappar, glansigt tyg över bröstet, vid kragen och ärmslutet, Stockholm, MQ, 299:-

Ska kombinera den här blusen med de svarta stuprörsjeansen, lackskorna och lackskärpet. Eventuellt tar jag också mitt svarta diadem i glansigt tyg med en rosett. Nu måste jag bara hitta en matchande lackväska - någon som har några tips? Vill ha en liten väska, gärna kuvertmodell, och inte så dyr... Har funderat på att gå till nån second hand och kolla, kanske kan man hitta nån cool 80-talsvariant där?


image70
Svart lång väst med band i midjan, Cubus, 99:- (ord. 279:-)


image71
Svart skjortklänning med puffärm, H&M, 249:-
Svart- och vitrandig scarves, Kappahl, 49:-


image72
Silverfärgad tjock ring, H&M, 39,50:- (tror den kan passa bra till halsbandet, vad tror ni?)

Måste säga att gårdagens shopping kändes lyckad. Visst, jag gjorde av med liiiite för mycket pengar, men å andra sidan har jag inte shoppat på evigheter. Känns som att det jag köpte är sådant jag verkligen kommer att använda, många bra jobb-outfits i en stil som jag känner passar mig. En gemensam nämnare för gårdagens inköp skulle kunna vara puffärmen, köpte fyra plagg med puffärm... Men jag tycker det är sött!

Nu blir det ingen mer shopping innan nästa lön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0