Dagens outfit, tisdag


Jag har försökt att vara en vän och pryd varelse även i dag, nu med hjälp av rejäla strumpor och lammullskofta med blom- och pärlbroderier. Snällare kan det knappast bli, det känns som jag är på väg till kyrkokören. Ovanför mitt huvud svävar en liten gloria och vart jag än går hörs änglasång och harpspel. Det är ljuvligt.

image191
Svart basker  från H&M. Den här fick jag på min 18-årsdag då pappa tog med mig på stan
och jag fick köpa precis vad jag ville. Det var en dröm som gick i uppfyllelse.
Svart lammullskofta med pärl- och blombroderier. Köpt på Sisters för typ fem år sen.
Jag var student och den ruinerade mig.
Gråblått linne med pärlor i halslinningen, Saint Tropez, inköpt 2005.
Medaljongmönstrad kjol, Saint Tropez, inköpt dagen innan min 26-årsdag som en present
till mig själv.
Svarta skor med snörning, jag köpte dem på Tradera i våras, men de är ursprungligen från Skopunkten.

Jag anar ett mönster. När jag ville vara vän och ljuv i fredags blev det en Saint Tropez-klänning. Och vilket var det dominerande märket i dag? Saint Tropez.

Sitter på mitt hotellrum på Nordic Light. En ganska trevlig upplevelse, måste jag säga. Man får mystofflor och allehanda krämer som man kan sno med sig hem. I sängen ligger det sex (6!) stora, härliga mjuka kuddar som jag förfogar över alldeles själv. Ovanför sängen finns en slags ljusramp och när man trycker på en knapp ändrar den färg från rött till blått, till grönt, till gult, till rosa... Som en modern inomhusvariant av en regnbåge. På bordet bredvid mig ligger senaste numret av Bon, Bon International och Forum AID. Får man ta med sig dem hem också??

Kommentarer
Postat av: Maria

snyggt

2007-11-06 @ 22:21:53
URL: http://mariarogemyr.blogg.se
Postat av: SOFIE

Fina skor =)

2007-11-06 @ 22:32:14
URL: http://hannamiasofie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0