Ensamshoppare


Jag är en ensamshoppare.

Det är inte så att jag inte tycker om att gå i affärer med andra, en runda på stan kan vara ett jättebra sätt att umgås. Men ska jag verkligen shoppa - då gör jag det bäst på egen hand.

Ensamshopparen är bara begränsad av sitt eget tålamod, sin egen hunger, törst och trötthet. Ensamshopparen kan ta tid på sig där det krävs och hasta förbi det som är ointressant. Ensamshopparen kan ha siktet inställt på målet och gå rakt mot det, utan att behöva glida in på några sidospår. Ensamshopparens bästa smakråd är hon själv. Räddaren i nöden heter returrätten.

Nya influenser är enda området där det kan brista för ensamshopparen. Men tillsammans med en annan envis shoppare, med kanske lite andra preferenser, vidgas vyerna och nya shoppingdrömmar föds. Därefter kan ensamshopparen ge sig ut på jakt igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0