Primark


Kom hem från England och Swindon förra veckan där jag tillbringat fem dagar med jobbet. Det finns absolut ingen som helst anledning att åka till Swindon. De har en berömd rondell, "the Magic Roundabout", som visserligen är väl värd att kolla in, men i övrigt bjuder inte staden på några direkta överraskningar. Eller, ja... det skulle vara Primark då.

Fick för ovanlighetens skull lite tid över och kunde ta mig in till stan för lite shopping. Nästan direkt ramlade jag in på Primark och jag måste ha gått där i nära två timmar. Den affären har ALLT och det är helt hysteriskt billigt. Skorna snittade på £8. Efter ångest och kval lyckades jag skära ner antalet skor jag bara var tvungen att ha till sex. Japp. Sex par skor blev det. Ett par jeans för £6. En huvtröja för £4. En oversizedväska för £6. Fick också med mig ett gäng accessoarer. Halsband, armband, örhängen....  Det dyraste halsbandet gick på £3, så där har du prisläget.

Kvaliteten återstår att se, men för de pengarna kan man nästan köpa kläder för engångsbruk.

Kommentarer
Postat av: Emma

Återkom gärna med ett betyg av märke när du har hunnit använda allt ett tag! Har hört en del om märket som av mig fortfarande är helt outforskat! Priserna var minst sagt bra! Är också sugen på att fynda lite därifrån! /Emma

2007-07-29 @ 16:46:12
URL: http://systrarofsweden.blogg.se
Postat av: Anonym

Mitt tips är att välja med omsorg sina kläder från Primark. Allt är inte tiptop efter tre tvättar men dyrare material kan köpas billigt där med. Köpte en liten väska i läder för i runda slängar 120 kr och den är riktigt bra att ha. Lägg tid och var där tidigt på dagen (i alla fall om du besöker den i London), när inte folk har lunchrast eller har slutat jobbet. Påfyllning varje dag!

2007-10-17 @ 11:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0