What makes Paris Paris?


I morgon bär det av till härliga, underbara Paris. Då ska jag stå och kramas med min härliga, underbara Kärlek vid Eiffeltornet, precis som på bilden. Men med lite andra kläder kanske.

image172
Doris Day och Ray Bolger i musikalen "April in Paris" som hade premiär 1952.

Att packa väskan är en balansakt. Att ha med sig tillräckligt mycket kläder för att känna sig någorlunda chic och samtidigt hålla sig under Ryan Airs 15 kilos-gräns och ha plats för ett eller annat fynd är en konstart. 

I väskan ska även guideboken få plats. Jag hoppas bland annat att den ska kunna leda mig till Musée National de la Mode et du Textile, som har en utställning med kläder från 1600-talet fram till våra dagar. Andra givna besöksmål är Sacré-Coeur som jag aldrig tycks tröttna på och loppmarknaden vid Porte de Clignancourt. Fredagen bär med sig en tur till Versailles, där Air, Phoenix, Etienne de Crécy och Alex Gopher spelar. Det blir nog en höjdpunkt!

Sen hoppas jag förstås se sådana här vackra, sjabbiga, skabbiga byggnader:

image176
En liten bit Paris av Göran Josephzon, konstnär och modellbyggare

Och här tror jag man får svaret på frågan om vad som egentligen gör Paris till Paris...


Kommentarer
Postat av: Nina

Va härligt!! jag e också där om en vecka ;)
Hoppas du får en trevlig resa

2007-06-28 @ 01:46:33
URL: http://loveufashion.blogg.se
Postat av: Romantica

Nää nu blev jag avis ;-) Guu va kul att åka till Paris! Jag vill också! Ha det underbart!

2007-06-28 @ 07:10:54
URL: http://www.amelis.blogg.se
Postat av: Emma

Paris igen? Härligt! Hoppas att du får det bra! /Emma

2007-06-29 @ 00:36:14
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0