Vinterpromenad


Fick i uppdrag att tipsa om lämpliga skodon för promenader med barnvagnen. Nu har ju jag personligen ingen erfarenhet av det där med barnvagnar, men går, det gör jag ibland. Sällan i låga klackar, men det finns väl någon slags logik i att det skulle vara mer fotriktigt. Annars skulle hälen troligtvis vara försedd med utväxt i form av en stylta att trippa fram på. I mitt fall är det så att resten av min kropp är felkonstruerad och skulle må bättre av en sådan deformerad häl. I väntan på evolutionen får jag nöja mig med mina höga klackar. 

Nåväl, här är några stövlar och ett par ankelboots med en något mer ergonomisk utformning.

image195
Svart stövel med slag och knäppe, Skopunkten, 399:-
Svart stövel med rutigt foder, Din Sko, 580:-
Svart Vagabond-stövel med dragkedja, 1199:-
Svart känga, Wedins, 899:-
Grå ankelboots, Wedins, 599:-

Believe it or not, men jag är faktiskt riktigt sugen på stöveln med rutigt foder. Skopunkten-stöveln är inte heller så tokig, snyggt med spännet.

Kommentarer
Postat av: Fia

Personligen vill jag slå ett slag för jophurbootsen, väldigt fotvänliga, klassiskt snygga, funkar med kjol, jeans, tights, ute på promenaden och på jobbet. Ecco har ett par jättefina. Gillar man ridstövelinspirerade skor kan jag också tipsa om Jerns utbud, köpte ett par stövlar som är jättesköna och snygga. Men det kanske bara är jag som älskar ridinspirerade skor gamal hästflicka som jag är...

2007-11-08 @ 20:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0